Prośba o identyfikacje munduru ZSRR

/ 11 odpowiedzi / 7 zdjęć
Witam:) Czy ktoś może potrafi zidentyfikować ten mundur?? Do tego są jeszcze spodnie, płaszcz(chyba zimowy), czapka. Jakby ktoś był zainteresowany tematem to dodam więcej zdjęc. Pozdrawiam:)

al-Muell


To akurat jest letni płaszcz pułkownika łączności Armii Radzieckiej. Musiałbym przyjrzeć sie fakturze pagonów, ale raczej lata 1969-1991(ew. krótko później).

Trzeba by zobaczyć resztę, ale na moje oko jest to skałdak (tj. złożony z oryginalnych elementów) - patki wyglądają na mundurowe, a nie płaszczowe (krótkie), a gwiazdy na pagonach są strasznie ciasno (dla starszych oficerów odstęp od krańca pagonu do środka 1-szej gwiazdy powinien być 30mm, od środka pierwszej do środka następnej wzdłuż linii pagonu - 25 mm). Zdarzały się takie błędy, ale pułkownikom to już raczej nie uchodziło.

Fotki reszty by pomogły.

(2013/05/08 05:47)

mateusz-wozinsk


Tutaj jest dokładniejsze zdjęcie pagonu i znaczka na kołnierzu(wybacz nie wiem jak to się nazywa). (2013/05/10 03:06)

mateusz-wozinsk


Dodatkowo jest płaszcz. Wyśle zdjęcia w kilku postach bo nie wiem za bardzo jak dodać więcej zdjęć w jednym poście. (2013/05/10 03:09)

mateusz-wozinsk


Dokładniejsze zdjęcie pagonów na płaszczu (2013/05/10 03:11)

mateusz-wozinsk


Metka od spodu czapki. Na zdjęciu jest trochę niewyraźny rok ale tj 1990rok. (2013/05/10 03:14)

mateusz-wozinsk


I ostatnie zdjęcie metki od spodni:) Dziękuje bardzo za pomoc i przepraszam za lekkie zaśmiecenie tematu;) (2013/05/10 03:19)

al-Muell


No, to tak - co do płaszcza letniego, podtrzymuję co powiedziałem, po 1969r. i raczej składak

Płaszcz zimowy - polowy oficerski (przynajmniej na moje oko jest bury, a nie szary, więc pagony pasują) starszego chorążego (starszy praporszczik) wojsk lotniczych. Pagony na oko trochę za długie, ale może być nieskładany. Warto sprawdzić, czy pod prawym pagonem jest zostawiona przestrzeń na koalicyjkę, czy też jest przyszyty na całej długości. Jeśli jest przestrzeń, to płaszcz na 99% obszyty oryginalnie. Jeśli nie, to na dwoje babka wróżyła (nie każdy chciał się w to bawić). Z racji stopnia - nie starszy niż 1974r., ale sam płaszcz może być nieco wcześniejszy - najdalej z lat 60. (guziki aluminiowe, notabene na ich odwrocie, prócz nazwy producenta może być dwucyfrowe oznaczenie roku produkcji - guzików, niekoniecznie płaszcza).

Czapka - codzienna oficerska (choć może być i podoficerska z wymienionym paskiem na sznur) wz.69 dla technicznych rodzajów wojsk/służb (również łączności), odznaka nieprawidłowa (powinien być sam bączek bez liści, ew. odznaka dla szeregowców/podoficerów) taka odznaka jak tu przysługiwała w tym czasie tylko w wojskach lotniczych. Data by się zgadzała, produkt fabryki "Młodość". Obok metki nazwisko właściciela, co dowodzi, że była używana. Poniżej metki powinien być stempel z oznaczeniem rozmiaru.

 

Spodnie - bryczesy codzienne oficera Wojsk Lądowych wz.69. Sądząc po metce - nieużywane, chyba z 1977r. (w każdym razie oznaczenie normy wskazuje, zenie starsze niż 1973r.). Pasowałyby do płąszcza letniego i czapki.

 

Zaśmiecania tematu njie widzę.

 

 

(2013/05/10 06:04)

mateusz-wozinsk


Zgadza się. Prawy pagon na płaszczu nie jest obszyty z przodu:) Miałem jeszcze jedną czapkę (w bardzo złym stanie) z samym tym bączkiem co opisałeś. Nie wiem czy przypadkiem wcześniej ta opisana w temacie czapka nie miała własnie takiego bączka. Dziękuje bardzo za pomoc:) A co do zaśmiecania to tak napisałem ponieważ spotkałem się z krytyką na kilku forach za tzw "zaśmiecanie" i nie chciałem być odbierany za wroga:) Bardzo mi pomogłeś bo nie znam sie na tych mundurach, informacji w internecie za bardzo nie mogłem znaleźć a planuje sprzedać ten komplet tylko nie wiem ile to wszystko warte:P (2013/05/10 07:40)

mateusz-wozinsk


Sprawdziłem guziki na płaszczu:) 88' (2013/05/10 07:42)