kucie szabli

/ 6 odpowiedzi
Postanowiłem zrobić sobie szable husarską, nie ukrywam że jestem kompletnie zielony w tym temacie.
Więc na początek spróbował bym w ten sposób jak na filmie, http://www.youtube.com/watch?v=gy_KSq8GrvI  bez rozgrzewania stali. Mógł by mi ktoś powiedzieć jakie proporcje powinna mieć taka broń, jakiego materiału do nie użyć i w jaki sposób ją kuć  aby otrzymać odpowiednią krzywiznę. Z góry dziękuje

MAdam 34

Z zawodu ślusarzem jestem. Kiedyś musieliśmy się również kowalstwa poduczyć. Pracując latami w "roli" rusznikarza, zbierając swe wszystkie doświadczenia z zakresu pracy ze stalą (na różne sposoby)- szczerze Koledze odradzam takie próby. A już na zimno, to lody proponuję... :). Naturalnie szukanie współczesnej produkcji takiej szabli z kosztami się wiąże, ale wobec wyzwania i braku doświadczenia- zalecam mimo wszystko.. (2014/03/22 18:23)

zyzio21

Mimo wszystko będę próbował. Na zdolności manualne nie narzekam, po kilku próbach napewno się czegoś nauczę ;) Tylko nadal nie wiem jakiego materiału użyć (2014/03/22 20:54)

dimmu66

Nie chcę być złośliwy , ale tak to można zrobić sobie z papieru albo z patyka. Wymagana jest choćby podstawowa wiedza o kowalstwie , gatunkach stali , hartowaniu, odpuszczaniu itd itp. Oprócz tego przynajmniej jakaś namiastka kuźni czyli kowadło itd. Nawt jeśli wytniesz ją kątówką z arkusza blachy to jak wyobrażasz sobie zahartowanie i odpuszczenia takiej głowni?(pomijająć już temperatury , czasy hartowania itd różne dla różnych gatunków stali)Napalisz w grilu i wszdzisz głownię ? Całą?  To naprawdę skomplikowany proces aby uzyskać odpowiednią udarność i sprężystość. A jak na ścianę , to lepiej za 300zł kupić replikę na znanym portalu (2014/03/25 17:06)

zenpod65