Jaki to mundur? 11 DAK?

/ 14 odpowiedzi / 3 zdjęć
Witam!

prosiłbym o dokładny opis i rozpoznanie munduru, w jakiej był jednostce i czy rzeczywiscie jest to zdjecie z 1928 czyli z 1929 roku

Na fot. dziadek (z szablą) i jego przyjaciel (sfotografowany w Bydgoszczy w pobliżu fontanna POTOP w parku Kazimierza Wielkego).
Krewni mówią, że dziadek był w kawalerii w Bydgoszczy, ale mysle je dziadek byl Kanonierem w 11 DAK - u.

Co o tym sądzisz?

Pozdrawiam.

Max

 

maxiours


Zdjencie blizko (2015/12/11 12:15)

maxiours


jeszcze odne zdjencie (2015/12/11 12:18)

formoza58


Prawdopodobnie Dziadek słuzył w broniach jezdnych ( pułk artylerii, lub pluton artylerii w pułku piechoty), ale wg, tego zdjęcia nie służył napewno w 11 DAK-u.Widoczni na nim nie mają ( i tutaj nawet nie trzeba robić szczegółowej analizy zdjęcia) proporczyków, w tym przypadku dakowskich.
Pzdr (2015/12/11 12:23)

formoza58


W drugim zdjęciu potwierdza się moja opinia.Brak proporczyków, jest natomiast patka lub pułku piechoty, lub artylerii. (2015/12/11 12:25)

maxiours


Dziękuję bardzo! Ale może Ban może jeszcze coś powiedzieć? Dla mnie to jest bardzo ważne! Ponieważ będzie to zrobić kwerenda do archiwum (CAW). A jeśli przez pomyłkę nic nie znajdzuje to te dla mnie jest fatalne ... Tak jak w przypadku błędu nie bede mogl odzyskac Karta Polaka .... i będzie skazany na śmierć w obcym kraju ... (2015/12/11 12:36)

formoza58


Ja próbowałem identyfikować według przedstawionych fotografii i nic więcej dodać nie mogę...Faktycznie,  niewątpliwie na ich podstawie twój Dziadek służył w Wojsku Polskim, w broniach jezdnych, ale nie  w ( i  jakimkolwiek dywizjonie artylerii konnej) 11 DAK-u...Być może i Tobie Tobie życzę, że uzyskasz potrzebne informacje w CAW-e
Pozdrawiam (2015/12/11 14:12)

maxiours


Lech wedlug Wikipedia

 https://pl.wikipedia.org/wiki/Barwy_broni_i_s%C5%82u%C5%BCb_Wojska_Polskiego_II_RP#cite_note-autonazwa1-13


Cytuje :


1) W 1919 łapka ciemnozielona, wypustka karmazynowa


2) W 1920 proporczyk czarno-amarantowy


3) W 1927 roku proporczyk czarno-szkarłatny


4) Otok czarny


On tez mogl byc w 11 DAK tak jak mial ten OTOK CZARNY.... i foto z roku 1929 czyli 1930...

(2015/12/11 14:30)

formoza58


Nie operuj kolorami ,kiedy przedstawiasz stare fotografie czarno- białe, bowiem w tym przypadku pojawia sie czasami zjawisko urojonej "fatamorgany", bardzo potrzebnej dla tych, którzy jej potrzebują...Powiem konkretnie,pomijając juz poprzednie moje słowa...Ci dwaj żołnierze WP nie noszą proporczyków artylerii konnej na kołnierzach płaszczy!!. Wszystko i ode mnie "koniec kropka".
Pozdrawiam (2015/12/11 14:52)

maxiours


Dziekuje bardzo! (2015/12/11 14:55)

maxiours


przyzwyczaiłem się do zdjęćia i na nim jest retusz. Retuszowania jest na kołnierzu. I na krawędziach tasmy.... o kurcze ....
(2015/12/11 15:38)

zylkos


Pułk artylerii lekkiej.Tam na kołnierzach płaszczach są dwa rodzaje taśm jedna po lewej dla mnie zagadka,tylko ewenement w długich butach...może saper?Po prawej na pewno taśma pal.Ten po lewej to numer pułku ma nawet,ale weź zgadnij...Retusz widoczny na drugim zdjęciu na kolor ciemny,wypustki nie widać... (2015/12/11 18:39)

zylkos


A odpowiedź już była NA PEWNO NIE JEST TO kanonier DAK,choć umundurowania takiego używano w DAK-ach. (2015/12/11 18:48)