jaki model nastepny wybrac

/ 22 odpowiedzi / 5 zdjęć
Witam! Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem czolgu rc leopardII a5. Jest on zadowalajacy w mieszkaniu gdzie daje sobie rade w zupelnosci. Lecz tegorocznej zimy zrobilem mu test na moim ogrodku, gdzie zbudowalem mu maly poligon z zamarznietego sniegu. I tu zupelne zakoczenie- niestety negatywne- gumowe gasienice nie daja rady przy plastkikowych kolach napedowych- czolg jest za szybki, owe plastikowe kola slizgaja sie na gumie unieruchamiajac calosc. Calosc przed ta proba zostala rozebrana i (jak na moje skromne mozliwosci) przystosowana na wyjazd- gumowe uszczelki w miejscach laczen, oraz niemal wszystkie miejsca gdzie mogla by sie dostac woda. Mam wiec kilka pytan:
1. jak sprawic by to cudenko poruszalo sie sprawnie pomimo warunkow w jakich sie przemieszcza?
2. czy chinskie przekladnie sa podatne na przerobki (chodzi tu o predkosc, gdyz ona jest jak na ten model zbyt...duza,gwaltowne przyspieszenie itp)?
3. czy umieszczenie baterii w srodkowej czesci (boje sie o wilgoc) wplynie korzystnie na zachowanie pojazdu?
4. przegladajac filmiki zaciekawil mnie czolg KV1- czy jest to model godny polecenia? jak wy oceniacie ten model,w wersji podstawowej,bez przerobek?
     Jestem zupelnym nowicjuszem w dziedzinie modeli r/c, wczesniej walczylem z modelami z tworzyw sztucznych, glownie samoloty. Jeden z nich pomogl mi skonczyc skonczyc technikum :) (dzieki PZL-32 ŁOŚ)

      Prosze o rady, podpowiedzi, badz sugestie ktore pomoga mi udoskonalic ten model. No i oczywiscie sugestii w sprawie KV1.
                                                         Z goy dziekuje za odzew i pomoc.  
                                                                                z pozdrowieniami Tomek  (fan militarów)

daro6906


Witam ja też jestem tu od niedawna przerabiam Tygrysa pisze o tym tu na forum
Model RC w skali 1:16 czołgu Tiger     Ja przekładnie zmieniałem na metalowe mają one przełożenie z tego co wiem 1:3  a obecnie zamierzam zmienić na 1:4 w tedy będzie mocniejszy i wolniejszy jak  czołg (2012/02/26 21:17)

daro6906


prędkość i płynność jazdy też zależy od aparatury   (2012/02/26 21:19)

jagdpanther


No pewnie że od aparatury..................!!!!Twój Leopard jest wyposażony w zwykłą aparaturę nieproporcjonalną,także zasuwa jak wyścigówka........Aparaturę można wymienić,a koszt to ok.120 zł,włącznie z proporcjonalnym nadajnikiem.Jeżeli chodzi o KV-1,to najprawdopodobniej masz na myśli model Heng Long....Godny polecenia,tylko musisz zwrócić uwagę na to,żeby była to wersja z wytwornicą dymu....wtedy masz pewność że będzie to model z proporcjonalną aparaturą  !!!!Efekt jest fajny,bo czołg wydaję dźwięki,dym,a ruch jest płynny w zależności od podawanej mocy. (2012/02/26 23:48)

friko23


a co do calej aparatury- jesli wymienie przekladnie (jesli taka wg znajde) to do tego dojdzie wymiana calego ukladu scalonego?(z tego co sie orientuje to tam jest odbiornik). A co do kupna KV1 to mam na oku model z metalowymi gasienicami. Co o nich sadzicie? (2012/02/27 08:32)

daro6906


Też polecam KV-1 z aparaturą proporcjonalną i wytwornicom dymu .wytwornice zmieniłem na lepszą właśnie od kolegi Janusza i powiem szczerze że jest super. (2012/02/27 11:49)

jagdpanther


Potwierdzam przedmówcę !! (2012/02/27 17:17)

jagdpanther


A co do odbiornika,to dosłownie całośc możesz kupic za ok.120 zł.Wszystko mozesz dostac u Janusza,włącznie z całym okablowaniem.Schematy połączeń znajdziesz w internecie.Ja korzystałem z netu. (2012/02/27 17:19)

friko23


wasze rady sa dla mnie bardzo cenne. sentyment i ten wyglad-moim nastepnym modelem bedzie KV1
 
  a co do leoparda,  jak mowilem, i jak wiecie jest bardzo szybki. moge zabawic sie w przekladnie, wymienic aparaturke sterujaca.... a co by sie stalo gdybym zainstalowal potencjometr? nie jestem expertem w dziedzine elektroniki, ale to urzadzenie pozwoliloby na plynne sterowanie predkoscia obrotowa trace na mocy, ale zyskuje mozliwoscia plynnej regulacji predkosci obrotowej. powiedzcie czy mialoby sens montowanie potencjometru, no i poprawcie mnie jesli gdzies robie blad. modelu nie chce traktowac jak poligon doswiadczalny choc czasem trzeba cos poswiecic, ale nie nieodwracalnie :)  dziekuje za odzew
  (2012/02/28 00:49)

friko23


choc mam pytania co do tej aparaturki- jak ona wyglada (z polaczeniami do przekladni). wdzieczny bd za rysunek techniczny badz zdjecie na modelu. (2012/02/28 00:55)

Trabiniu


Na Twoim miejscu zmieniłbym :

aparaturę
gąsienice na metalowe
zwiększył wagę modelu.

Sam mam M26 i TIGERA w wersjach metalowych - oba dają radę na śniegu. (2012/02/28 14:59)

jagdpanther


Czy ten Twój Leopard to jest ten model w skali 1/24,czy w skali 1/16?Pytam,bo ten w skali 1/24 jest strasznie spaprany............Jego budowa oparta jest na podwoziu czołgu TYPE-90.Ma o jedno koło mniej,i inny wzór kół jezdnych.........nie wspominając o gąsienicach.... (2012/02/28 19:35)

jagdpanther


Jeżeli chcesz,to wstawię dokładne foty całej aparatury,układów,okablowania,schemat połączeń i oczywiście źródła,gdzie mozna to wszystko kupić.Jeśli masz podstawową wiedzę na temat elektroniki....+/-   lutowanie,i troszkę kumasz j.angielski.to nie będziesz miał żadnego kłopotu z wymianą układu. (2012/02/28 22:35)

friko23


czolg jest a skali 1/24- zgodze sie co do gasiennic (delikatnie ujmujac tragedia!). model jest dosc slabo wyposazony: pilot malo precyzyjny, zacinaja sie klawisze, strzela kulkami ale strzal nie jest precyzyjny. Posiada sporo wad ale to mnie nie zniecheca bo to pierwsza przygoda z r/c i chce sie nieco podszkolic. Na poczatek nie jest zle :) (2012/02/28 23:56)

friko23


kolego jagdpanther- jesli mozesz wstawic te fotki bd wdzieczny. W tygodniu sobie zrzuce na kompa i przeanalizuje. Moj model wlasnie ulegl awarii (rozleciala sie gasienica). Szukam metalowych bo sa podobno znacznie lepsze od gumowych. Przy okazji zobacze jak wyglada zawieszenie i wymienie sprezyny bo sa cos jak dla mnie zbyt miekkie. (2012/02/29 00:07)

jagdpanther


Podaj mi swój adres mailowy,to będę mógł przesłać Ci dokładne i wyraźne foty.
I jeszcze jedno.....obawiam się że będzie problem ze zmianą całej elektroniki w Leopardzie,bo
prawdopodobnie braknie miejsca...no chyba że jestem w błędzie...bo prawdę mówiąc,to nie miałem okazji zaglądać temu "kotu"do wnętrzności...  :) (2012/02/29 15:02)

jagdpanther


I jeszcze jedno....zwróć uwagę na koła jezdne!!....może byłoby warto je przerobić ?
Wyglądają szpetnie....nie mają nic wspólnego z oryginałem...no i przez to czołg jest jak gdyby
za krótki...
Ja bym się za to wziął....   :) (2012/02/29 15:08)

friko23


Zmiany co do kol zaczne wraz z gasiennicami- czyli metal. A co do reszty to postaram sie wszystko wymierzyc i przeniesc na papier, ale do tego potrzebuje wolnego weekendu ze wzgledu na nawal pracy :) (2012/03/01 00:57)

jagdpanther


Wysłałem Ci fotki na maila.Proponowałbym Ci kupic juz tego KV-1,poniewaz byłoby Ci łatwiej rozgryźć całą elektronikępodczas przeróbki LEOPARDA.
Bo nie ma to jak zobaczyc oryginalne połączenia  !!!!Miałbys gotowy wzór!!!!
Wystarczy tylko popatrzeć,i podłączać to co kupisz niebawem.(części) (2012/03/02 00:22)

jagdpanther


A tu mój kotek,zbudowany od podstaw z Hachette i z Heng Long. (2012/03/02 00:24)

friko23


Piekny model!!!! Jesli wyglada tak jak jezdzi to pelen SZACUN!!!! A co do przerobek przespie sie z tematem, i chyba zdam sie na kolege jadgpanther- poszukam KV1 z przyzwoitym wyposazeniem, linki i zdjecia oczywiscie przydaly sie (DZIEKUJE!!!), choc do przerobki przystapue powoli. Moze uda sie osiagnac kompromis. Pan Janusz o ktorym wspominano, nawiaze z nim kontakt i poczekam na jego opinie. (2012/03/03 00:48)

russia Kv-1


Witam.Jestem nowym użytkownikiem forum, posiadam model KV-1 heng long(wersja podstawowa). chciałbym mu zmienić dzwięk, bo ten jest okropny. Nie chce kupować el mod. bo to jest za drogie. I mam pytanie czy znacie łatwiejszy i tańszy sposób na zmianę dzwięku, na np. 12-cylindrowy diesel.  (2012/04/03 18:24)