identyfikacja rodzaju pułku z okresu 1929-1939

/ 10 odpowiedzi
Jaki to rodzaj pułku? Na zdjęciu jest pradziadek ze swoim pułkiem. Z informacji, które posiadam, to był on powołany wpierw do 14 Pułku Piechoty we Lwowie oraz 12 Pułku Artylerii Lekkiej. Czy mundur żołnierzy wskazuje na którąś jednostkę wojskową z wyżej wymienionych? https://www.dropbox.com/s/bnnq9sjaa924x81/Reg.jpg?dl=0
krzysztof_gps


Mam wrażenie, że wkradła się jakaś nieścisłość. We Lwowie stacjonowały: DOK nr VI, 5.DP - Dtwo, 19.pp (5.DP), III/26.pp (5.DP), 40.pp (5.DP), 14.puł VM5 (Podolska BK), SZ/14.puł (Podolska BK), 5.pal (5.DP), 6.pac, 6.bpanc, 6.plotn, 6.daplot, 6.dżand, 6.SzpOkr, kadra zapasowa 6.SzpOkr, SMI nr 6. Może chodziło o 14.puł? Tak przynajmniej widać po proporczykach na mundurach, choć są dość niewyraźne i słabo kojarzą mi się z 14.puł. Pozdrawiam (2018/06/05 19:30)

Dudas


Przepraszam za spóźnioną odpowiedź, ale na wersji mobilnej nie pokazywało mi, że ktoś odpowiedział. Jeśli chodzi o 14 pp we Lwowie, to tak wpisał sam mój pradziadek do kwestionariusza osobowego, który uzyskałem z teczki ZUS. Napisał, że służył tam w latach 1929-1931. On mieszkał bliżej Tarnopola (w pow. tarnopolskim), więc albo służył gdzie indziej, albo był w innym pułku. Na innym forum obstawiano 1 PUK , 4 PUZ, 9 PUM i 10 PUL, ale ten 14 Pułk Ułanów Jazłowieckich we Lwowie (o ten chodzi?) wydaje się mieć sens. Niestety nie mam innych informacji o jego służbie. (2018/06/09 03:00)

krzysztof_gps


14.pp (4.DP) stacjonował w garnizonie Włocławek (ul. Żytnia 83/85) na terenie DOK VIII. Raczej więc dość daleko od rejonu Lwowa i okolic... Pozdrawiam (2018/06/12 19:08)

wlodek51


Na pewno chodzi o 14 PU Jazłwieckich (2018/06/13 07:05)

Dudas


Dziękuję za odpowiedź. Dobrze, że się zdjęcie zachowało. (2018/06/15 19:47)

formoza58


A gdzie, przepraszam, jest to zdjęcie odnośnie którego toczy się dyskusja w tym wątku? Mnie to htps... się nie otwiera. (2018/06/15 23:55)

Dudas


Link ( https://www.dropbox.com/s/bnnq9sjaa924x81/Reg.jpg?dl=0 )jest poprawny - u mnie zdjęcie się otwiera. Możliwe, że przy kopiowaniu lub wklajaniu do paska adresu wkradł się błąd. Mimo wszystko dodaję alternatywny link: https://drive.google.com/file/d/10WQQXAGhlxIuK6QJmwqQvVrOFF29ijJK/view?usp=drivesdk Udało mi się jeszcze ustalić, że pradziadek był kapralem w "4 Zapasowym Pułku" (Kawalerii w Hrubieszowie?) w latach 1944-1945. Nie wiem czy ta informacja jest pomocna. Podsumowując: 1.) 14 Pułk Piechoty w latach 1929-1931 [tak twierdził pradziadek, natomiast zdjęcie tego nie potwierdza.] 2.) 12 Pułk Artylerii Lekkiej w latach 1939-1943 [potwierdza to PCK (dokumenty jenieckie) oraz tak napisał pradziadek] 3.) "4-ty pułk zapas." w latach 1944-1945 [tak napisał pradziadek, ale PCK twierdzi, że "4 Pułk Ułanów"] (2018/06/21 22:00)

formoza58


Nie wiem czy to będzie pomocne, ale na tym zdjęciu to raczej kawalerzyści z brygadowej szkoły podoficerskiej CKM Podolskiej BK, na tle ściany krytej ujeżdżalni 9 P.uł. Małopolskich w Trembowli. (2018/06/26 15:49)

Dudas


Udało mi się uzyskać dokumentację ze zbioru ZBoWiD. Potwierdziło się, że służył w 9 Pułku Ułanów Małopolskich w Trembowli. Muszę podziękować za celne uwagi. Dziękuję. (2018/10/30 13:49)

formoza58


Przyjemność po mojej stronie ;-) Pozdrawiam (2018/10/30 22:07)