Hełm austriacki identyfikacja.

/ 17 odpowiedzi / 7 zdjęć
Witam, posiadam do identyfikacji hełm austriacki. Czy można określić, w którym roku został zrobiony, kto go używał? Nie znam się na tym okresie w ogóle dlatego pytam. Jak go odświeżyć, jeśli w ogóle jest sens? Wewnątrz na etykiecie znajdują sią napisane następujące rzeczy:: PRONUNCERWAREN MILITAR-EFFECTEN
ADOPLPH MULLER SOHNE WIEN VH.BERNARD GASSE 18 I.OSTERR FEURWEHRHELM FABRIK. NA zdjęciu widać te napisy wewnątrz hełmu, ale przepisałem jakby ktoś nie mógł się odczytać. Pozdrawiam.

fuchsi

Witam,
to helm dla strazaka zrobione.........

Feuerwehr = straz pozarna

pozdrawiam (2012/10/24 21:06)

fuchsi

Witam,
tez nie jestem pewnien, nie jestem rzeczoznawcem ani od strazu ani od helmow.
Moze tez do dragonow, zrobiony przez zaklad do strazy. Na to wzkazuje ten wielki grzebien i riemen podbrodkowy.
Brak emblematu  tylko powiekszy zagadke.

Cos takiego znalazlem:
http://www.derfeuerwehrhelm.de/neu/land.php?land=77&PHPSESSID=34ef964a2929ef5265b237d03efe4e09

pozdrawiam serdecznie (2012/10/24 21:43)

argo

Hełm istotnie wyglda na hełm dragonów, byc moze to jakas powojenna adaptacja na galowy hełm strazy pozarnej, daj dokladniejsze fotki ( złwaszcza ten slad po emblemiacie) bo na razie mało co widać. (2012/10/24 22:50)

sebBo211

Nadmienię, że hełm został znaleziony z tą szablą razem w Nowym Sączu w jednej z piwnic  w Nowym Sącz podczas robienia wylewki. Zostały znalezione przez mojego ojca koło 30 lat temu, chyba. Mam jeszcze głowice drugą bez rękojeści do identycznej szabli. Były dwa muszkiety jeszcze, ale przepadły wiele lat temu. Pozdrawiam. (2012/10/24 23:03)

sebBo211

Kolejna porcja zdjęć. (2012/10/24 23:07)

argo

Oczywscie ze to dragon, ślad po dwuglowym orle jest widoczny az za nadto.
Metka producenta nie przesadza niczgo bowiem skórzane  hełmy strazackie byly produkowane podobna technologia i producent pewnie produkował i strazaki i kaski dragonów. (2012/10/25 00:22)

sebBo211