GRH 1831

/ 14 odpowiedzi
Witajcie,

jestem studentem historii wojskowości z Poznania i chciałbym założyć grupę rekonstrukcyjną z okresu powstania listopadowego. Wszystko jest dopiero w bardzo wczesnych planach, chcemy zacząć od założenia stowarzyszenia, a następnie na wszelkie możliwe sposoby pozyskiwać dotacje, jako że cel jest bardzo wzniosły i patriotyczny, a świat rekonstruktorski powstania listopadowego praktycznie nie istnieje.

Jako że nie chcę wyważać otwartych drzwi ani wydawać tysiące na napoleońskie GRH tylko po to, żeby zdobyć doświadczenie i wydać kolejne tysiące na własną grupę, mam następujące pytania:
1) do kogo można byłoby zwrócić się w sprawie dotacji i czy są one realne? Przykład GRH Warka pokazuje, że jest to możliwe: http://www.lgdwarka.pl/news/34-nabory/357-grupa-rekonstrukcji-historycznej-warka-ju-w-realizacji.html Czy macie może jakieś rady i doświadczenie na tym polu? Chcemy doprowadzić do sytuacji, gdzie nowy członek musiałby sprawić sobie podstawowy mundur w cenie do 2 tysięcy zł łącznie, a oporządzenie i uzbrojenie byłoby przynajmniej na jakiś czas wypożyczane przez grupę.
2) czy są jakieś sklepy, które szczególnie polecacie, gdzie można byłoby zaopatrzyć się w sprzęt z tego okresu? Jakieś szczególnie warte polecenia pracownie krawieckie?
3) czy macie jakieś rady dla takich nowicjuszy jak my? (nie mamy doświadczenia z XIX wiekiem)
4) no i ostatecznie, czy ktoś chciałby w jakikolwiek sposób wspomóc nasz projekt? :D

Serdecznie pozdrawiam i liczę na odpowiedź :)
ArturSz

Być może to już macie za sobą, ale absolutnie jedna z najważniejszych spraw na początek drogi:

http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication?id=10483&from=&dirids=1&tab=1&lp=1&QI=

Wojsko Polskie:Królestwo Polskie 1815-1831 Bronisława Gembarzewskiego.

Życzę serdecznie powodzenia w osiągnięciu celu. (2014/12/10 21:01)

blue savage

Pomysł szlachetny dla polskiej rekonstrukcji i życzę jak najwięcej sukcesów.
Może kolega już czytał nasze wcześniejsze rozważania: