Fotografia 1914 r. Prośba o analizę

/ 9 odpowiedzi
Witam serdecznie.Jestem tu nowy. Piszę z prośbą o pomoc w analizie fotografii mojego pradziadka Antoniego z 1914 r. (stoi trzeci od prawej):https://imageshack.com/i/mj2mnaj 
Chciałem dowiedzieć się jaka była oryginalna barwa mundurów (Hechtgrau? Feldgrau? Jestem w tym temacie "zielony"), łapek/patek itp. Jeśli to możliwe to prosiłbym o linki do przykładów takiego umundurowania. 
Ponadto chciałem się dowiedzieć czy na podstawie tej fotografii można powiedzieć coś więcej? Cokolwiek interesującego... Pradziadek, jak wspominał mój ojciec, nie opowiadał nikomu o wojnie (poza paroma mało istotnymi dla sprawy wspomnieniami) więc ciężko jest mi podać jakieś informacje, które mogły by pomóc w analizie. Poza tym, że był mieszkańcem Oświęcimia. Do jakiego regimentu (?) piechoty mógł dostać powołanie z Oświęcimia (nie znam się za dokładnie na strukturze C.K. Armii)? Co oznacza napis: "Gendarm Assist"? Nic mi nie wiadomo by służył w żandarmerii, domyślam się, że chodzi o jakieś pododdziały pomocnicze?
Dziękuję za wszelką pomoc.Pozdrawiam świątecznie,Karol
darda

(2013/12/24 08:14)

fuchsi

Witam,

dzieki Dardy  jest fotografia dostepna. 

Chodzi o fotografie pamiatkowa, jak widac z roku 1914.  Pokazuje zolnierze Austrio-Wegerskie. Na sopniach sie nie znam, ale w tym przypadku pomaga ciocia googla.....

"Gendarmerie Aissistent" znaczy, ze sluzyl w policjii wojskowej.

Kiedy jestest zainteresowany Historie twojego dziadka to mozesz sie tutaj zapytac:

Kriegsarchiv - Kontakt

Kriegsarchiv
Nottendorfer Gasse 2
A-1030 Wien
Tel.: +43-1-79540-452
Fax: +43-1-79540-109
E-Mail: [email protected]

pozdrawiam serdecznie, wesolych pogodnych swiat

fuchsi

(2013/12/24 13:03)

disasterzone

Świetnie, dziękuję za szybką odpowiedź i pomoc.Też nie specjalnie znam się na gradacji woj., ale jest raczej w stopniu szeregowca.
Jeśli ktoś jeszcze może coś napisać to bardzo proszę. :-)Pozdrawiam! (2013/12/24 14:03)

disasterzone