Ciekawy dokument

/ 21 odpowiedzi / 4 zdjęć

Witam.

Jestem nowy na forum, jeśli chodzi o umundurowanie jestem laikiem. Powyższe zdjęcia przedstawiają przepustkę obozową mojego pradziadka. To co o nim wiem, a co może być wątpliwe, dostał się do niewoli żekomo w 1914 roku (choś przpustka jest z 1916). Był podoficerem? W pułku artylerii? Dywizji nie znam. Był Felczerem (Feldscher). Zmobilizowany został albo w okolicach białegostoku - Orla, Kleszczele, albo w Mińsku, obecnie Białoruś.

Mam świadomość że zdjęcie jest niewyraźne, ale może Panowie potrafią coś potwierdzić z powyższych informacji, lub coś dodać od siebie.

Za wszystko z góry jestem wdzięczny.

Pozdrawiam.

panfil111

I jeszcze rewers. (2012/08/01 20:50)

JaRost

Jakby Kolega odwrócił do pionu zdjęcie i dał nieco lepsze skany to by było miło ;)  (2012/08/01 21:00)

panfil111

Już się robi co prawda będą to zdjęcia lae postaram się zrobić lepsze.

(2012/08/01 21:04)

panfil111

Lepszych zdjęc dzisiaj nie będę miał bo nie mam pod ręką skanera. (2012/08/01 21:15)

JaRost

Z tego co widać po pagonach to jest to młodszy podoficer. Nie widać numeru pułku. Co do artylerii też nie byłbym pewien, ponieważ jej czapki nie miały jasnych otoków na czapce. 
Mogło być tak. Numery pułkowe były metalowe i mu je zabrano. Czapka "pasuje" o ile można tak powiedzieć do czapek piechoty. Jest też prawdopodobne że jest co przedstawiciel gwardyjskiej piechoty. Oni mieli puste naramienniki a i odcienie czapki mogłyby pasować. Czapka jest w wydaniu dziennym - kolorowym noszonym głównie w czasie pokoju.  (2012/08/01 21:25)

zylkos

Felczer gefangene,na odwrocie jakoby przepustka,ma pozwolenie na swobodne przemieszczanie się po wszystkich lagrach i przebywanie na ich terytorium.Stalag II B w Hannerstein koło Szczecinka ( w Czarnem)-taka nazwa była od 1939 roku,wcześniej Stalag dla żołnierzy armii carskiej,później obóz przejściowy w Czarnem dla uchodźców z Rosji do 1925 roku? (2012/08/01 22:12)

panfil111