Carskie GRH w Polsce.

/ 802 odpowiedzi / 326 zdjęć
ksiadz


o właśnie taki (2010/12/14 21:05)

PRUSS


Tak samo dla koleg pionierów  :)
Pokrowiec strefowy dla siekiery.
Bardzo prosta rzecz w wyrobie (2010/12/14 22:07)

PRUSS


(2010/12/14 22:07)

PRUSS


Co do konkretnej jednostki, jeszcze decyzja nie zapadła, może będziemy nosili pagony Nowogeorgijewskie?



W twierdzy Nowogeorgiewsk znajdowały się 24 pańszczyźnianej artyleryjskiej kompanii, zbiorczych do 6 batalionów.
Czy była tam konna artyleria nie znam... 
Ale wam warto zwrócić uwagę na odmienność w uniformie konnej artylerii. 
Orzeł na klamrze siaduje na armatach. Szynel - z przekrojem z tyłu.
Czapka z paseczkiem.
Pasec oryginalny i nie taki jak u oficerów. On rozlokowywał się wewnątrz czapki.
Obrazek z Nakazu (2010/12/15 00:15)

Stary Kojot


Czy akurat artyleria konna była w Modlinie? Trzeba poszukać, ale "prawosławne" armaty były na pewno. W Modlinie, ze sprzętu artyleryjskiego było bardzo dużo typów i kalibrów, łącznie z japońskimi haubicami zdobytymi w wojnie rosyjsko-japońskiej. (2010/12/15 08:34)

Stary Kojot


Czapka bardzo ciekawa. A zwróć uwagę na żołnierza przy armacie z dużym kołnierzem, a może to rodzaj pelerynki? (2010/12/15 08:38)

Stary Kojot


Zdobyty przez Niemców park artyleryjski w twierdzy Modlin. (2010/12/15 08:47)

Stary Kojot


Jeńcy rosyjscy w Modlinie. Widać różne odcienie mundurów, jasne spodnie do ciemnych kurtek i odwrotnie. (2010/12/15 08:48)

Jhaken


SRH Marienburg - GRH "Двадцать первый" - 21 Muromski Pułk Piechoty - kontakt [email protected] (2010/12/15 08:51)

ksiadz


Steiner, wszystko zależy od kiedy wasza "prawosławna" chce mieć rodowód. W 1907 roku w Modlinie oprócz artylerii fortecznej była 2 Nowogieorgijewska ( 1-4 baterie ) wypadowa brygada artylerii. Stan 24 oficerów, 520 szeregowych i 292 konie Po mobilizacji w 1914 roku poza 25 kompaniami Nowo.....Artylerii Fortecznej były też jednostki artylerii polowej. Np. 63 i 119 Brygada Artylerii. W 1915 np w rejonie Rybitew stacjonowała 2 bateria z 5 Dywizjony Artylerii Motorowej ( więc pewnie działa dużego kalibru ) W Kosewku stacjonowała 24 bateria artylerii konnej....... jest w czym wybierać. Ale ja bym był za 2 Nowo....Wypadową Brygadą Artylerii. Chyba najbardziej rdzenna jeżeli chodzi o Modlin (2010/12/15 09:23)

Stary Kojot


Ciekawe, ciekawe... Czyżby na pagonach była "2" i "H"? (2010/12/15 09:49)

ksiadz


a na lewym widać skrzyżowane armaty (2010/12/15 09:58)

Stary Kojot


Skoro artyleria "wypadowa", to świadcząca "usługi" na potrzeby twierdzy. Ciekawe, czy pagony po stronie "zaszczitnej" miały barwę forteczną-pomarańczową? (2010/12/15 10:06)

PRUSS


Ciekawe, ciekawe... Czyżby na pagonach była "2" i "H"?

Ciekawe zdjęcie!
Mundurek i czapka jawnie jest oficerski. A naramienniki i buty - żołnierskie.

Na naramiennikach dobrze widać znaki 2 kompanii Nowogeorgiewska.
Ale artylerzyści albo saperzy nie rozebrać........ (2010/12/15 11:29)

PRUSS


Skoro artyleria "wypadowa", to świadcząca "usługi" na potrzeby twierdzy. Ciekawe, czy pagony po stronie "zaszczitnej" miały barwę forteczną-pomarańczową?

Zmuszacie mnie publikować wszystkie swoje zapasy informacji! :))))))))))
Ale jestem zadowolony, że temat Rosyjskiej Cesarskiej Armii interesuje moich polskich koleg

Znaki odmienności dolnych stopniów Gwardii Artylerii i Konnej Artylerii. (2010/12/15 11:47)

PRUSS


(2010/12/15 11:49)

PRUSS


(2010/12/15 11:50)

Stary Kojot


Miałem podobną sytuację, jak ktoś na jakimś argentyńskim forum, zainteresował się 1.Armią Wojska Polskiego...:))))) (2010/12/15 12:10)

PRUSS


Miałem podobną sytuację, jak ktoś na jakimś argentyńskim forum, zainteresował się 1.Armią Wojska Polskiego...:)))))

U mnie dosyć informacji. I ja gotów jej dzielić się :)))))))) (2010/12/15 12:14)

PRUSS


Dodam.
W tablicy w dołowi każdego naramiennika jest pokazany patki na szynel. (2010/12/15 12:19)

ksiadz


PRUSS tylko zadzwoń do Cara i mu powiedz że strasznie z tymi pagonami mieszał. Zanim pół Modlina wymieniło pagony po jednej reformie to on robił następna i znowu trzeba było na nowe wymieniać. Ktoś to ogarnia (może poza PRUSSEM ). Chyba sami żołnierze nie wiedzieli kto jest kim w armii :)))))))) (2010/12/15 12:21)

Stary Kojot


Dla nas te wiadomości są bardzo cenne. Można samemu szukać w internecie, ale nie wszyscy sobie radzą z cyrylicą:) (2010/12/15 12:22)

PRUSS


Mam wszystkie tablice naramiennikami Rosyjskiej Cesarskiej Armii 1881-1917r., włączając polowe naramienniki 1914-1917r.
Ale nie ma możliwości opublikować tę informację w tym temacie w dobrej jakości.... (2010/12/15 12:30)

ksiadz


To fakt że tłumacz internetowy tylko trochę ratuje :). Biorąc pod uwagę że co trzy albo cztery lata wprowadzali nowe wzory pagonów dla całej armii to daje nam kilkanaście tablic. Śmiało można pisać doktorat i to też tylko z jednego rodzaju broni. :) W pruskiej armii też tak było? (2010/12/15 12:41)