Carski kawalerzysta?

/ 89 odpowiedzi / 46 zdjęć
zylkos


Na fot grupa ułanów-dalej stwierdzam,że jes to DRAGON!!!-I posiada kurtkę mundurową z lat 80-siątych XIX wieku. (2013/01/18 16:23)

zylkos


Kurtka mundurowa typu frak tu-artylerii rok 1880!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2013/01/18 16:26)

JaRost


No trochę Zyloks namieszał, ale forum jest od dyskusji a nie milczenia. 
W armii carskiej w XX wieku możemy wydzielić 3 epoki I - do reformy 1907II do reformy 1912III - po reformie 1912
W tym okresie mundury się zmieniały i chociaż nadal podobne różniły się szczegółami. były ich różne odmiany paradne, dzienne i polowe. 
Żołnierz z 1 fotki w temacie na pewno nie jest dragonem. Moim zdaniem bezapelacyjnie jest to ułan. Niestety ciężko określić jego przynależność pułkową bo w armii carskiej dużą rolę odgrywały kolory, które ciężko to określić w sposób jednoznaczny. Prosiłem kolegę o szczegóły, ale nie wrzucił ich.Dla przykładu link do tablic mundurowych z 1910 roku: http://regiment.ru/Lib/A/21/18.jpg
Jeśli chodzi o artylerzystę zyloksa to on ma na sobie mundur już wzoru 1907 podczas gdy czapkę ma taką którą wprowadzono do użytku w roku 1881. mamy więc mały mix. mój domniemany ma na sobie mundur polowy
Muzykant ma na sobie mundur sprzed 1907 roku. O czym świadczy brak guzików oraz numerek pułkowy na czapce. 
Jeśli chodzi o ciemną dwurzędową kurtkę to takimi posługiwały się jedynie niektóre oddziały pograniczników. kurtka jest niemal identyczna jak ta:Pozostałe formacje używały kurtek zakończonych stójką!
tu sporo fotek poglądowych pograniczników: http://okps.narod.ru/Forma/okps_forma_foto-1.htm

Chyba wszystko. Już raz całość napisałem ale portal w trosce o moje bezpieczeństwo mnie wylogował i musiałem od nowa skrobać... w małej furii :)  (2013/01/18 17:41)

zylkos


A mi chodzi o zdjęcie zaczynające dyskusję-To jest DRAGON!!!!!!!!!!!!!W mundurze paradnym z końca XIX wieku patrz swoje tablice:-nakrycia głowy -trzy rodzaje:obszycia dołu rękawa identyk,dalej spójrz na czapkę:orzeł imperialny +bączek carski-fotografia sprzed 1907 roku.W poście #57779 jest najprawdopodobniej odział pograniczników ze szpionami.Fotki kawalerii zamieściłem aby pokazać,że nie jest to ani huzar,ani ułan ...Oczywiście nie kwestionuje,że fot post#57707 z prawej pogranicznik z lewej według mnie artileris. (2013/01/18 18:29)

zylkos


taki podobny fason kurtki munduru co w fotce na początku widziałem tylko u konnych artylerzystów,tylko inne obszycia rękawów,zamieszczam foto-: (2013/01/18 18:47)

JaRost


No dobrze. Napisałem do najtęższych carakowych mózgów. Zobaczymy co odpiszą :) (2013/01/18 19:37)

zylkos


Po tuningu-post #55887-więcej nie wyda.... (2013/01/18 21:13)

(ks)


Dyskutować warto ale nie mieszać. Coś mi się wydaje że gość z fot 57816 to też nie artylerzysta, a piechociniec z gwardii z tasakiem piechoty w ręku.  (2013/01/18 22:33)

zylkos


taśmy do ckm-podpis do fotki  pulomiotcziki maxima (2013/01/18 23:43)

zylkos


Kurtka mundurowa-fason jak w zdjęciu z postu #57827 z innymi obszyciami rekawów-podpis;fajerwerker kawkazkiej grenadjerskiej artbrygady. (2013/01/18 23:47)

zylkos


Artylerzyści z tasakami lata 1880-1890,mundur wz 1881,używany do wojny rosyjsko-japońskiej.Cytat:...,,O ile dobrze widzę naramienniki nie mają szyfrówek. Jest to cecha charakterystyczna dla jednostek gwardyjskich. I chociaż zazwyczaj lejb-gwardia posiadała białe pasy i czarne w przypadku niższych czynów się zdarzały. Konkretna jednostkę ciężko ustalić ale podobny przykład jest na załączonej grafice...,,-oczywiście KOLEGI JaRosta.-I wszystko się zgadza!!!
(2013/01/19 00:06)

(ks)


No teraz to już namieszane dokładnie. A cóż to za autorytet powiedział że gwardia nie nosiła szifrowek? Zainteresowanym mundurami oddziałów gwardii polecam książkę Dmitrija Kłoczkowa" Gwardiejskaja piechota" pierwszej pozycji z serii "Obmundirowanie, snarażienie i worużjenie Rosijskoj impieratorskoj armii. 1914-1917". Autor to bez wątpienia autorytet w tej dziedzinie, a książka to prawdziwa skarbnica wiedzy na ten temat - (internet to niestety często śmietnik do którego nawrzucano wiele bez zastanowienia). (2013/01/19 14:01)

zylkos


Tablica -14 yj ułańskij (2013/01/19 17:00)

zylkos


kilka fotek:ułani 15-go tatarskiego pułku ułanów w trzech rodzajach czapek i ułanki. (2013/01/19 17:04)

zylkos


Pinczów lub Kielce?-dwaj ułani 14 go jamburgskiego pułku ułanów wielkiej księżny Marii Aleksandrowny. (2013/01/19 17:24)

zylkos


Oficer lebgwardyjskiego pułku ułanów Jego Majestatu,Warszawa 1911 rok. (2013/01/19 17:28)

zylkos


Czako ułańskie z 5 litewskiego pułku ułanów-Włocławek. (2013/01/19 17:34)

zylkos


Urzędowo zatwierdzony monogram Mikołaja II dla pułków jego imienia np.dla-ułańskiego pułku lejb gwardii z Warszawy. (2013/01/19 17:39)

zylkos


Czako nowomirgorodzkiego pułku ułanów z Włocławka. (2013/01/19 17:43)

zylkos


epolety rotmistrza pułku ułanów lejbgwarii Jego Wysokości z Warszawy około 1900 roku. (2013/01/19 17:49)

zylkos


Ułani z 7-go olwiopolskiego pułku ułanów,Hrubieszów 1910 rok. (2013/01/19 17:54)

zylkos


Ułani z 7-go olwiopolskiego pułku ułanów.Hrubieszów 1907 rok. (2013/01/19 17:57)

JaRost


Uwaga będę wbijał klina :) 
Dostałem odpowiedź z Moskwy. W pewnym sensie wszyscy mieli rację. Nie jest to ani ułan, ani dragon. etc. Jest to kolejna fotka z atelier. Wdzianko nie jest mundurem typowym dla żadnej z formacji, z jakiegokolwiek okresu. Czerpie trochę z tego trochę z tamtego wzoru. Koledzy zwrócili uwagę że pod na pozór kawaleryjskim mundurem kryje się najprawdopodobniej piechociniec (i to raczej niższy czyn). Ma czarne szarawary oraz sapogi bez ostróg. Koledzy podają dwa warianty takiego stanu rzeczy. Albo to ubiór prywatny emerytowanego już żołnierza, albo co wg mnie bardziej prawdopodobne wdzianko z szafy atelier (tak jak granaty, pasy od maxa i inne cuda na kiju noszone przez fotografowanych)
Ot co. Znowu się czegoś nauczyłem (nauczyliśmy) :) 
Z tym brakiem szyfrówek to nie do końca wytłumaczyłem poprawnie w tym cytacie. Oczywiście w gwardii także występowały szyfrówki, chociaż pułków bez nich także kilka było. I akuratnie tak się złożyło, że fotkę, którą przy tym cytacie omawiano rozpracowałem poprawnie ;) Za autorytet nigdy się nie uważałem bo wiem, że mam jeszcze braki, które staram się na bieżąco eliminować. 
Proponuję zatem już nie mieszać dalej w tym wątku :)  (2013/01/19 18:03)

zylkos


Pierwszy z lewej epolet z pułku ułanów Jego Wysokości z Warszawy.Przełom XIX/XX wiek. (2013/01/19 18:07)

zylkos


OK-nie mieszam.KONIEC z kawalerią w tym wątku.To fotka namieszała.hehehe.Dzięki JAROST!!!!.Źródła fotek-retrofotorus i wariag.blip.pl/archiwum (2013/01/19 18:12)