Brawo dla pilotów lądujących na Okęciu!

/ 37 odpowiedzi
jjg-jarek


Pewnie dlatego tak mówisz bo "młody jesteś" mniejsza o to - jak pewnie wypatrzyliście w prasie i TV rozpoczęła sie dyskusja o stanie nie tylko technicznym ale i finansowym LOT. Mój kolega którego opinie cytowałem pracuje  na Okęciu ma uprawnienia na wszystko co lata i nie od rządowej  Tu tki poprzez małego B do dużego B zaś 13 lat temu zderzył się wózkiem akumulatorowym po nocy z samolotem - uszkodził klapy kół Leszek P. (2011/11/14 06:50)

jjg-jarek


Informacje które podałem dotyczące feralnego Lot-u pochodziły z wierzy mój znajomy z wierzy nie zna mechanika - L.P , to dwie różne osoby pracujące parę km od siebie...Co do sytuacji lotu wklejam artykuł z pilotem instruktorem LOT z ponad 8 tys godzin nalotu na dużym B...

wiadomosci.wp.pl/title,Ostatnie-ostrzezenie,wid,13982584,wiadomosc.html  

Pilot jest już na emeryturze dlatego ma inny sposób patrzenia na naszego narodowego przewoźnika. Co do stanu ekonomiczbego PPL LOT dzięki  artykułom  w "Gazecie" pana redaktora o rodowym nazwisku Szachter Komisja Europejska wszczęła śledztwo czy przekształcenia w PLL LOT dotyczące zmian własnościowych min w warsztatach  czy nie maja one znamion niedozwolonej pomocy państwowej...

Jak PLL LOT nie załatwi KE to załatwi polityka i realia rynku. Stare śmierdzące samoloty po liftingu wnętrza z marnym jedzeniem niezbyt miła obsługa i drogimi biletami oraz wysokimi kosztami Km/h lotu....Bardziej zal mi FSO, PZL, WSK, i paru innych firm niz LOT-u...

Brawa za udane lądowanie awaryjne. (2011/11/16 07:12)

jjg-jarek


Dla tych którzy wątpia jak jest na naprawdę w PLL LOT oraz jej bazie remontowej i zarzucaja mi niewiedze w temacie lub co gorsza kłamstwo...fragment wywiadu z panem Henrykiem Krasowskim z "UWARZAM RZE"   14-11-201. Pan Henryk to od czerwca tego roku emeryt, pilot z nalotem na cywilnych maszynach LOT-u ponad 18 tys godzin na dużym B 767 ponad 8 tys godzin nalotu inspektor Urzedu Lotnictwa Cywilnego, instruktor na B 767

"ficjalnie potwierdził nam: ostatni raz 13 sierpnia sprawdzano awaryjny system, działał bez problemu. Wszystko było zgodnie z instrukcją, bo takie przeglądy wykonuje się co 4 tys. wylatanych godzin. Wynika z tego, że LOT nie ma sobie nic do zarzucenia.

W papierach można mieć porządek, bo papier jest cierpliwy.

Podważa pan to, co mówią eksperci LOT?

Nie można zakwestionować tego, co zostało powiedziane. Zdobycie dowodu, że przegląd był tylko na papierze, jest praktycznie niemożliwe.

Ale faktem jest, że w ramach oszczędności wyprzedano magazyn zapasowych części głównie do boeingów 737 i 767. Konsekwencja była taka, że samoloty latają niedopuszczalnie długo z niesprawnościami. A tę „sprawność” załatwia się wpisami w dokumentach. Czyli załatwia się to długopisem, zamiast np. wymienić niesprawny agregat.

LOT jest w złej kondycji finansowej. Po co ma trzymać części w magazynie, co kosztuje? Jak jest potrzeba, można zamówić daną część przez telefon…

Pewne części powinny być dostępne w firmie, żeby skrócić do minimum czas postoju samolotu lub okres latania z usterką w oczekiwaniu na nadejście potrzebnego elementu.

Pan uważa, że w LOT nie ma części, które powinny być pod ręką?

Nie ma. Przykład. 26 maja 2011 r. wykonałem lot inspekcyjny na boeingu 737. LOT-owska maszyna. Zaglądam do MEL (lista minimalnego wyposażenia, czyli wykaz niesprawnych zespołów samolotu, z którymi ten jednak może zostać dopuszczony do rejsów). Co widzę? Wpis z 27 kwietnia. Pomocniczy agregat, który wytwarza prąd i sprężone powietrze, zepsuty. I kolejny wpis, że samolot z tym defektem może latać do 7 maja. Następny wpis z 1 maja. Przedłuża latanie z tą niesprawnością do 11 maja. A 13 maja przedłużono do 23 maja. Wielokrotne przedłużanie tych terminów jest rzeczą niedopuszczalną. "

cały artykuł jest do przeczytania w poscie moim powyżej. W polsce w lotnictwie jest teraz bylejakość taka jak w otaczajacym nas świecie...Ponieważ znowu na pewno posypia się na mnie gromy posłużę sie przykładem z dnia lądowania bez podwozia lotu  SP LPC.   EPWA/WAW  w związku z lądowanie SP LPC było zamknięte na skutek naciskowe wieża zgodziła sie na lot smiglaków POLSAT- u I TVN - u. Do ich przelotu wydane zostały dyspozycje co gdzie i kiedy...pilot polsatowski wykonywał wszystkie polecenia, zas TVN ignorował wieze zas na koniec prubowal wmuwic iz nastapiła awaria radia..."Nie zemną te numery to było dobre 40 lat temu po wylądowaniu prosze sporzadzic raport o uszkodzeniu radia" - nie jest to doslowny blockquote ale tak na 80% z pamieci...Rozumiecie przed chwila mało nie doszlo do tragedii a tu taka buba. (2011/11/16 10:17)

jjg-jarek


Gdzie teraz sa ci mechanicy od spadochronów i szybowców...rzeczywistość zabrała wam głos... (2011/11/23 05:46)

toratoratora


Naprawdę Jjg potrzebujesz tanich sensacji aby uzasadnić Twe istnieje tutaj? Wypowiedzi sfrustrowanego osobnikaa nie mające poparcia choćby w innych słownych informacjach pozostają jedynie plotkami - czytaj niesprawdzonymi informacjami.  "Podważa pan to, co mówią eksperci LOT?

 Nie można zakwestionować tego, co zostało powiedziane. Zdobycie dowodu, że przegląd był tylko na papierze, jest praktycznie niemożliwe." (2011/11/23 11:27)

jjg-jarek


Rozumiem sfrustrowanie osób które wieża iz PLL LOT to wspaniała firma z pięknymi amerykańskimi/brazylijskimi i francuskimi samolotami - rzeczywistość jest inna. Proponuje dwa razy przeczytać ten artykuł z "uważam rze" Człowiek ma ponad 8 tys godzin nalotu na dużym B 767 "Pan uważa, że w LOT nie ma części, które powinny być pod ręką?

Nie ma. Przykład. 26 maja 2011 r. wykonałem lot inspekcyjny na boeingu 737. LOT-owska maszyna. Zaglądam do MEL (lista minimalnego wyposażenia, czyli wykaz niesprawnych zespołów samolotu, z którymi ten jednak może zostać dopuszczony do rejsów). Co widzę? Wpis z 27 kwietnia. Pomocniczy agregat, który wytwarza prąd i sprężone powietrze, zepsuty. I kolejny wpis, że samolot z tym defektem może latać do 7 maja. Następny wpis z 1 maja. Przedłuża latanie z tą niesprawnością do 11 maja. A 13 maja przedłużono do 23 maja. Wielokrotne przedłużanie tych terminów jest rzeczą niedopuszczalną. "

W feralnym samolocie LOT - u zdemontowano silniki reszta czeka... (2011/11/27 07:12)

toratoratora


Wątek jest poświęcony lądowaniu na lotnisku samolotu w dniu 1 listopada 2011  czu JJg potrafiszczytać ze zrozumieniem?  (2011/11/28 08:00)

jjg-jarek


Toratora ileś tam razy powtórzone, jak sam nauczysz sie czytać i rozumieć słowo pisane - na początek wersja prostsza /poziom gimnazjum/ w języku polskim to odkryjesz i tekst odnosi sie do feralnego ladowania samolotu LOT (2012/02/16 21:18)

toratoratora


może ktoś go przetłumaczyć na polski o co mu chodzi? (2012/02/19 15:12)

krzy2006


Pozwolę sobie na analizę i interpretację wiersza...

"Ewidentną inspirację wiersza Jacka Kaczmarskiego "Rejtan, czyli raport ambasadora" stanowi obraz polskiego twórcy malarstwa historycznego Jana Matejki. Poeta w zaskakujący, błyskotliwy sposób przedstawia dokładny opis uwiecznionego wydarzenia, mianowicie słynnego już protesu Rejtana przeciw zawiązanej na warszawskim sejmie konfederacji, urzeczywistniającej pierwszy rozbiór Polski, widziany z perspektywy siedzącego w loży carskiego ambasadora" (2012/02/20 06:31)

tewe


skąd  wytrzasneliście tego jjg-coś tam?   (2012/03/01 08:23)