Bagnet w złym stanie.

/ 9 odpowiedzi
Witam serdecznie, czy z bagnetem w tym stanie da się jeszcze coś zrobić? Da radę go troszkę oczyścić? Proszę o rady ponieważ nie znam się kompletnie na tym.

jacenty

Elektroliza choć po tym zabiegu i tak niewiele z niego zostanie ale pozbędziesz się korozji (2013/08/03 17:06)

Alberto

Najprościej i najtaniej - wrzuć go na kilka dni do naczynia z octem. Potem na mokro zdzieraj zmiękczoną rdzę szczotką drucianą. Nie martw się o okładziny - i tak nic z nich nie zostanie. Jeśli cała rdza nie zejdzie powtórz proces, gdy będziesz zadowolony z efektu wysusz, przemyj ropą (naftą) i zakonserwuj, np. wazeliną techniczną.  (2013/08/03 17:56)

liberty1212

ja polecam autolizę 

myślę że najmniej inwazyjna

(2013/08/03 18:25)

MadMan

A ta autoliza nie zniszczy przedmiotu?

Tak to wygląda? http://www.youtube.com/watch?v=3XkV9s-sWCw (2013/08/03 20:23)

MadMan

Małe sprostowanie, chodzi mi o przedmiot w stanie który ja posiadam :) (2013/08/03 20:51)

liberty1212

tak to jest autoliza

radzę owinąć bagnet drutem aluminiowym i zalać roztworem nawet letnim i czekać 

czas zrobi swoje

(2013/08/03 23:52)

Rumcajs

Obawiam się, że przy tym stanie bagnetu, jak odpadnie co ma odpaść, to niewiele zostanie. Jeśli zdjęcie nie przekłamuje, to w miejscu przewężenia klinga może rozpaść się na dwie części. Ja bym jedynie wsadził do nafty, potrzymał sporo czasu i delikatnie oczyścił, po czym po natłuszczeniu poprzestał na wsadzeniu do skrzyneczki ze zbiorami jako pamiątka z wykopek. To wszystko. z tedo stanu nic, poza fantem stanowiącym przyjemną pamiątkę z wycieczki już się nie uzyska. To typowy gablotkowiec z serii "pamiątka z pola bitwy pod...".
(2013/08/04 00:36)

MadMan

Też tak myślę, że niewiele zostanie, to ma leżeć jako pamiątka jedynie ;) dziękuję za zainteresowanie i pomoc. (2013/08/04 08:50)

shimada